Festiwal uzyskał REKOMENDACJE naszych polskich i zagranicznych partnerów, potwierdzające jego międzynarodowe znaczenie:
Dr hab. EDWARD WOJTASZEK, profesor Akademii Teatralnej w Warszawie, reżyser, tłumacz, wykładowca
„Jako osoba, która miała wielokrotnie okazję zetknąć się, uczestniczyć i docenić Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania, polecam Państwa uwadze ten arcyciekawy, ważny i jedyny w swoim rodzaju projekt. Organizowany przez Stowarzyszenie „Grupa Studnia O.” przegląd gromadzi oryginalnych uczestników – autorów/wykonawców – z całego świata i prezentuje najrozmaitsze formy spektaklu bazującego na opowiadaniu. Stała grupa wiernych widzów, jak również co roku na nowo pojawiająca się publiczność, ma nieistniejącą gdzie indziej możliwość obcowania z artystyczną formą na najwyższym poziomie, bazującą na tradycyjnych kulturach rodem z różnych kontynentów. Prezentacje łączą w sobie sztukę opowiadania z obecnością muzyki i tańca. Jednocześnie do czynienia mamy ze zjawiskiem z pogranicza literatury (szczególnie oralnej) i teatru. Teatr opowiadaczy jest odrębnym, choć opartym na tradycji rodzajem widowiska. „Grupa Studnia O.” od wielu lat rozwija tego rodzaju sztukę i sprawdza się znakomicie jako organizator i gospodarz Festiwalu Sztuki Opowiadania. Międzynarodowe echa tego festiwalu świadczą o jego znaczeniu”.
PROF. HEIDI DAHLSVEEN, Oslo and Askerhus University College of Applied Sciences, badaczka tradycji opowiadania i opowiadaczka
„Warszawski festiwal zarówno pielęgnuje tradycje, jak i przyczynia się do odnowy sztuki opowiadania. (…) Festiwale organizowane w Europie mają ogromne znaczenie w budowaniu sieci współpracy opowiadaczy, inspirują i zachęcają do wymieniania się umiejętnościami w tej dziedzinie.(…) Gdyby Festiwal Opowiadania w Warszawie po długim czasie istnienia przestał się odbywać, wpłynęłoby to na rozwój sztuki opowiadania w całej Europie”.
MATS REHNMANN, Fabula Storytelling, Sztokholm, Szwecja, uznany w świecie opowiadacz o 25- letnim stażu, dyrektor największego w Szwecji festiwalu opowiadania Fabula
„Miałem przyjemność uczestniczyć w warszawskim Festiwalu Opowiadania, który uznawany jest za jeden z najlepszych w Europie. Grupa Studnia O. jest organizacją znacząco przyczyniającą się do rozwoju sztuki opowiadania w Europie. Z całym przekonaniem rekomenduję współpracę z nimi i wsparcie finansowe ich pracy jako organizatorów festiwalu oraz wykonawców”.
BEN HAGGARTY, dyrektor artystyczny londyńskiego klubu The Crick Crack Club (London Centre for International Storytelling)/ LONDYN/UK oraz członek Zarządu Międzynarodowej Federacji Opowiadaczy FEST (Federation for European Storytelling), której członkiem jest Stowarzyszenie „Grupa Studnia. O”
„Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania w Warszawie jest jednym z najlepiej przemyślanych takich wydarzeń w Europie, wyróżnia się także pod względem szczególnego odbioru przez publiczność. Program festiwalu jest każdorazowo pełen innowacji i prezentuje bardzo wysoką jakość artystyczną. Dzięki swej cykliczności festiwal wyrobił sobie stałą, liczną publiczność, inteligentną, merytorycznie przygotowaną i żywo reagującą. Dla mnie jako opowiadacza zaproszenie na ten festiwal to prawdziwy zaszczyt. Zawsze mogę przy tej okazji doświadczyć pasji i zarazem rygoru intelektualnego, z którego polskie sztuki widowiskowe słyną na świecie, a potem powrócić do rodzinnego kraju z nowym spojrzeniem na to, co w tej formie sztuki jest tradycyjne i – zawsze jednak – współczesne”.
PROF. ANDRZEJ MENCWEL, wieloletni dyrektor Instytutu Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim
„Różnorodność kulturową poręczaną przez odrębne rodowody poszczególnych artystów i zespołów biorących udział w festiwalu wzmacnia również bogaty repertuar form przez nich wykorzystywanych: pieśni epickich, baśni i bajek, narracji miłosnych, legend miejskich i ulicznych, opowieści autorskich i biograficznych. Dlatego Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania jest nie tylko oknem na różne światy kultury i miejscem ich spotkania, ale także zespołem wydarzeń artystycznych dla wszystkich i dla każdego: dzieci w wieku przedszkolnym, młodych zakochanych, studentów kierunków humanistycznych i artystycznych, seniorów przypominających sobie dawne czasy. I trzeba pobyć z nimi wszystkimi razem na poszczególnych wydarzeniach, aby się o tym przekonać. Festiwal ten jest miejscem żywego, bezpośredniego spotkania ludzi z różnych czasów i przestrzeni – we wzajemnie wzbogacającej interakcji. Co stanowi istotę kultury ludzkiej”.